Wednesday, March 11, 2009

Setelah Sekian Lama

Tidak pernah aku menduga keinginan untuk mempunyai sebuah 'ruang pojok' sendiri tercapai juga di kala aku mahu siap-siap ke tempat kerja.
Dulunya selalu berangan menjadi penulis ruang pojok terkenal di dada-dada akhbar.
Hah, mungkin suatu hari nanti, siapa tahu?
Laman blog ini pun boleh dikategorikan sebagai ruang pojok peribadi aku sendiri.
Tak tercapai akal mengenangkan bakal nasib ruangan ini yang akan aku tinggal-tinggalkan.
Yelah, mana mungkin ada masa untuk membelainya setiap hari.
Tapi, ya, aku akan cuba untuk mengekspresikan setiap perasaan aku yang hampir sama setiap hari di sini.
Setiap pengamatanku, setiap pergolakan perasaanku, setiap detik hidupku dan seterusnya untuk meniti apa yang telah dan bakal aku hadapi selama 24 tahun hidup di dunia ini.
Sekian lama tidak menulis di dalam Bahasa Malaysia, tapi, ya, aku akan cuba.
Tidak ada salah silapnya mencuba kembali setiap apa yang telah kita tinggalkan sekian lama.
Mungkin aku tidak pandai berbahasa cuma ingin meluahkan perasaan saja di sini.


Nota kaki: Ah, akhirnya aku berjaya menulis daripada atas hingga bawah ruangan post ini. Target aku hanya itu sahaja.

No comments:

Post a Comment