Wednesday, July 1, 2009

Nak Suka ke Tidak?

Hari ni adalah hari pertama aku di tempat kerja baru.
Semalam sedih jugak meninggalkan tempat keje lama.
Yela, dah almost one year aku kat situ.
Sekarang, terpaksa bermula dari bawah semula.
Semalam aku kena attend meeting kat ***.
Bos aku cakap kat client arini aku last day.
Huhu! Tetiba sedih pulak. Yela, client aku tu call aku almost everyday cakap pasal sistem.
Selalu aku kena dengar bebelannya.
Selalu itula aku kena menenangkannya.
(Walaupun aku tak ada kena-mengena dengan pembinaan sistem tu. Yela, aku hanya buat documentation je all these while)
Yela, kalau ikutkan aku memang aku sound je.
Tapi diorang sume baik. Hehe!

Last day aku ade keje postponed lagi kena settlekan.
Huhu! Tapi semuanya dapat disiapkan sebelum aku melangkah keluar ofis.
Sebelum balik tu aku review ngan SV aku mana-mana task yang aku dah settlekan.
Meeting pagi tadi tu aku la yang kena buat minitnya.
Kalau tak sape lagi kan. Huhu!
Pastu research aku dah settle.
Taktau la bos aku tu puas hati ke tak.
Sebab dah tua-tua ni malas pulak aku nak buat research.
Zaman-zaman practical boleh la aku layankan aje.

Lepas tu aku mintak amik gamba dengan SV, bos aku ngan ade staf sorg.
Amik gamba dlm ngan luar ofis.
Masa tu aku rasa "Alahai sedih la pulak.."
Nanti ade masa aku kasi up sume itu gambar, ye?

Last week, 1 Julai 2009 bermulalah episod hidup aku yang baru sebagai seorang System Analyst aka Pegawai Teknologi Maklumat F41.
Tapi untuk sementara je.
Dekat surat tawaran, keje sampai hujung 2009.
Tapi Ketua Jabatan cakap akan diextend, kalau cukup dana kerajaan.

Masa masuk first day aku tak buat ape-ape.
Cuma bual-bual ngan orang duk sebelah aku.
Nasib baik aku dapat PC ngan tempat duduk.
Kalau intake sebelum aku, first day kena duk melanguk kat sofa ujung ofis.
Sebab tak cukup seat ngan PC.
Kalau aku melalui masa-masa itu, mesti aku nangis nak balik.

Rabu sampai Jumaat aku ulang alik dari rumah.
Sebab tak sempat nak pack barang nak bawak ke rumah sewa.
Aku berhenti keje ari Selasa.
Ari Rabu dah kena lapor diri.
3 jenis kenderaan aku kene naik semasa pergi dan pulang.
Aku berjaya naik bas, ERL dan LRT.
Sume aku rasa.
Paling best ERL, tambang pegi balik mencecah RM11.
And best lagi tambang bas dari office ke Putrajaya Sentral hanyalah RM0.50.
Saya ulangi, 50 sen ye kawan-kawan.
Pegi balik RM1.
Saya ulangi singgit ye kawan-kawan.
Estimate utk tambang 3 ari tu saja adalah RM39.
Tak campur makan lagi huhu!
Makan dahla cam gergasi.
Oh ya, *off topic* saya nak menaikkan berat badan, sila jemput saya jikalau ade
majlis makan-makan.
Sape-sape gaji banyak tu sila open table.

Then minggu lepas saya berjaya memindahkan diri ke rumah sewa di Presint 11.
Rindu tv ku di rumah.
Tak sempat nak tgk anak kucing liar yang beranak belakang rumah aku.
Tak sempat nak tgk ghost season finale. huk huk!
Tak sempat nak lipat kain yg bertimbun tu. Sorry ma!
Tak sempat nak kemas bilik.
Dan lain-lain lagi.

Ok, saya akan menulis lagi.
Nantikan kemunculan saya.

3 comments:

  1. haiya, tulaa...
    tapi klau aku duk rumah makan tido berak cangkung je. haha!!

    ReplyDelete
  2. berak ader berdiri ker?? ehehe..

    ReplyDelete