Tuesday, August 18, 2009

Sabtu itu


Salam.
Sabtu itu.
Satu reunion yang diplan tak sampai seminggu telah berlaku.
Ini sume gara-gara facebook.
Memang tercapai objektif facebook sebagai social networking yang paling banyak digunakan seantero dunia.

Reunion itu.
Terujanya saya.
Yalah, sudah hampir 7 tahun tak bersua muka.
Setelah SPM semua membawa haluan masing-masing.
Chua Li Lin dilantik sbg mastermind.
Memang tercapai objektif kami.
10 daripada mereka yang bersusah payah datang.
Terima kasih semua.

Burger King, KLCC menjadi pilihan.
Hairil mengingatkan tempat tu penah dipilih menjadi venue class party masa form 3 dulu.
Heh, kalau cukup korum, mesti saya boleh cdgkan supaya amik gambar ikut arrangement masa class party dulu.
Haha! bernas tak? Tapi itula.
(sebenarnya tiru idea Baiti al-Jannati capture pic with the same arrangement as pic taken back then)
Sangat comel ok idea tu!
Kata Li Lin, 'tempat itu not many people lor, boleh bising-bising'.
Hehe! Li Lin still cute. Macam dulu.

Hairil, orang yang bertanggungjawab.
Dalam menemukan kami semua.
Tangkas betul daya ingatan budak bertuah ini.
Semuanya dalam kepala.
Boleh ingat semua perkara yang berlaku.
Tingkatan Satu Maju, Dua Maju, Tiga Maju.
Tapi kalau aku igtkan die satu kejadian mesti die tak ingat.
Maybe sebab die teramat malu masa tu.
'Zip seluar anda terbuka' haha! serious aku tengah ketawa sekarang.

Hairil kata perjalanannye ke KLCC sangat mencabar.
Cadangan awal adalah dia adalah pemandu dan Muhsin adalah pemboncengnya.
Akibat masalah di saat-saat akhir, jadi vice-versa pulak.
Nasib baik plug moto ko tercabut kat Kg Pandan ye, Hairil.
Pandai die pilih tempat utk broke down.

Muhsin, dah lama tak jumpe dengan makhluk ini!
Venue terakhir: Jalan tengah-tengah Segitiga Emas, KL.
Waktu: Tengahari. Teringat keterikan mentari.
Saksi: Wan Anies Wan Ahmad :D

Jejaka seterusnya, Aizat.
Lama juga tak dengar kabar manusia ini.
Pekerjaan semasa adalah man-behind-counter di Coffee Beans, KL Plaza.
Wah, boleh dapat free kalau minum di sana!
Cakap pasal kopi, last saya minum Starbucks adalah beberapa tahun yang lepas.
Before Marina fly to Dublin.
Which cost me quite a lot.
Tak kira Starbucks free tahun lepas.
Sempena anniversary mereka.
Venue: Starbucks depan Aquaria.
Tapi tak jadi minum sbb Prof cakap ade benda antah berantah dlm kopi tu.
Aku pon terus gi pantry dan buang.

Ah, gadis ini!
Sudah semakin lawa, berseri, cantik, memikat dan tertarik.
Yan Yin Fong nama di beri.
Pekerjaan semasa: programmer Java. Eerks.. aku terdiam.
Dalam hati, wahh, hebatnya!
Cermin kembali kepada aku.
Suruh aku cermin diri sendiri.

Dr Phon Su Ee.
Berjaya sudah menjadi doktor.
All the best in Terengganu, doc!
Kulitnya sudah fair sejak balik dari Russia.

The mastermind herself, Chua Li Lin.
Stuck in Penang, katanya.
Buat ape?, kataku.
Im taking double degree in Architecture.
Wow! *speechless*
Heng Siong, si budak-kelas-sebelah-yang-selalu-datang-our-kelas.
Dia pun ade sekali.

Yusarnida dan Jijah.
Sangat rare, kata Hairil.
Gandingan yang tidak dapat dipisahkan pada hari dulu.
Tidak sangka muncul kembali.
Jijah hadir bersama suami tersayang.
Ini yang meningkatkan kemahuan aku utk kawin cepat2 ni!
Tolong, ayat tak boleh blah.

Fau, ah! budak ini aku selalu jumpa.
Luckily ada Fau.
Walaupun banyak rintangan ko aritu, ye?
Sayang fau kerana sanggup datang.

Thanks for coming, you guys!!

No comments:

Post a Comment